Thursday, 14 January 2016

give up??


assalamualaikum...

pembuka tirai 2016
Alhamdulillah masih dipinjamkan umur
walau sedikit ujian kuterima
namun 1000 nikmat ku syukuri

langkah demi langkah semakin 
banyak yang tersembunyi

padat dengan ujian tetapi hikmah
mendatang satu persatu
Alhamdulillah...:)

penutup tahun masihi2015
Allah uji dengan pelbagai cabaran
ya!
lili sahut dengan penuh airmata

pesan mereka...
SABAR lili...SABAR..
Allah sayangkan 
aku kembali senyum kerana aku 
yakin doa mereka sentiasa
ada untukku

21 Disember 2015
aku admitted ward selama 3 hari
2malam..
sedih? gembira?
hanya Allah yang tahu


pesanku pada mak ayah jangan beritahu
khabarku pada saudara mara
cukup family terdekat dan sahabatku
yang tahu

melihat pesakit yang lain ramai dhuyuf
aku senyum dan mereka 
pelik melihat keadaanku....
hanya mak dan ayah sahaja yang 
menziarahiku.. :)

aku hanya mengharapkan seseorang
yang datang namun....ia hanyalah
sekadar sebuah mimpi

think positive lili
dia juga dalam ujian Allah saat itu
call?? pun hanya sahabat taayah
yang memberi semangat

mungkin sedikit terkilan
cukuplah sekadar whatsapp baginya


perubahan demi perubahan aku lihat
mungkin letih melayan 
kerenahku tapi Allah tak pernah penat
kerana dia juga hanya 
manusia biasa yang banyak kekurangan
seperti aku..

seminggu sebelum peperiksaan akhir
semesta satu 
aku masih dalam keadaan yang belum pulih
along kata tangguhkan exam..
namun
bila aku tanya pendapat seorang sahabat
dia meminta aku mengambil exam

disebabkan separuh semangat aku
ada bersama dia dan
jawapan istikharah ketenanganku
Alhamdulillah aku teruskan
mengambil exam..


mak ayah memberi semangat dengan 
keputusan untuk aku mengambil exam...

Alhamdulillah natijahnya aku lulus untuk
menulis pada semesta dua :)

TERIMA KASIH USTAZ!

walau hakikatnya sekarang awak dah 
tak sudi untuk melayan 
kerenah saya..
tak apa saya faham

siapa yang sudi berkawan dengan orang sakit kan?

tak apa saya faham awak berhak
untuk bahagia

awak berhak untuk memilih sahabat 
yang lebih solehah


awak pernah buat saya  bahagia
dan sekarang saya sentiasa mendoakan
awak bahagia

JAZAKUMULLAHU KHAYRAN KASEER..
:)

hari berlalu dengan pantas 
semakin hari Alhamdulillah semakin sihat
berkat doa mak ayah
sahabat sahabat um, usim, taayah

Alhamdulillah..
hidup jangan give up!

cuma kadangkala mengalir air mata 
namun itulah kekuatan
bukan semua orang akan faham kita

tapi........
walau bicara tanpa suara
hanya DIA...........
hanya Allah faham kita 


berdoalah tanpa henti
Allah maha Mendengar rintihanmu

untungnya sakit ini 
kita akan sentiasa ingat mati
kurang kelalaian pada pinjaman dunia ini

untungnya sihat..
kita dapat beribadah dengan sempurna
dapat membantu mak ayah
dapat menuntut ilmu..

maka setiap apa yang Allah
hadiahkan..terimalah


mungkin dalam keadaan macam ni
masih ada trauma sedikit
dengan kesesakan di um

itulah lili dulu di usim duduk dalam
zon yang yang sangat selesa
kini...
kena bertaruh nyawa

inshaAllah akan cuba membina
semangat
hidup kan??

sebelum terlupa buat soleh yang pernah 
meminjamkan duit untuk
saya beli laptop dan buku

inshaAllah saya akan ganti semula
walau apa cara sekalipun

bukan apa rasa macam tak selesa
nak menghadap Allah
dalam keadaan berhutang...

terima kasih pinjaman ye

dalam doa saya tak pernah tinggal nama
awak..inshaAllah :)

Terima kasih Allah atas pinjaman dunia
mudah mudahan kekal hingga 
ke syurga :)


tak akan pernah ada kesilapannya
dia sangat menenangkan

sekali lagi..
terima kasih Allah ^^.




















No comments:

Post a Comment