Saturday, 15 October 2011

ai shi teru ALLAH~


بسم الله الرحمن الرحيم
Disebalik senyuman tersimpan sedikit rasa sedih
13/10/2011-khamis

Hari ni  rase  sedih sangat.
.appoinmentku dgn dktor di klinik nilai..huhu
Bacaan untuk  hari ni 12 lbih.
Syukur alhamdulillah mnurun ………
Tapi………………………………..
doktor kata xperlu makan ubat dah…kena cucuk pulak…
Bukan lili je terkejut malah mak dengan ayah pn terkejut..
Mak kate istimewanya anak mak ni…
Mengalir air mataku..
Ya Allah kenapa diriku yg engkau plih utk mnerima smua ini……berkali-kaliku brfikir kenapaku harus mnerima ujian ini????????????
lili prlu muhasabah diri…hidup mesti husnu zon dgn Allah…masih rmai lg yg lbih brat ujiannya berbanding diriku..walaupunku tau yg hanya kau shj yg tau kmampuanku utk hadapi ujian ini…
think positive lili..
Kdangkala diriku lmah maka kuatkanlahku ya rahman~~
Andai sakitku ini mmbuatkn engkau redho kpdku maka berilahku kkuatan..ku yakin pd stiap hikmah yg ade dsebalik ujian ini..
ku syukuri skalipun  diuji begini namun masih ade  mereka2 yg sntiasa mmberi smangat kpdku..sungguh istimewa hadiahMu kpd ku..
Engkau memberi mereka yg slalu mngingatkn ku kpdMu..pergantungan hdupku hanyalah pdMu..
stulus hatiku dan spenuh jiwaku hanyalah untukMu ya Rabbi..
Redho dan berkatilah setiap nafasku diatas muka bumiMu ini ya Kholiq..
Kata2 sahabat untukku~
Lili….kena kuat!
Sakit kan penghapus dosa
Allah sayang lili..
Bukan semua org trpilih
Lili kena sabar byk2
Sabar kan tak perlu dibayar..
Lili ada Allah..
kalau xdiuji mcmana nak naik pangkat jadi solehah kan??
Allah kn baik!
Allah tau apa yg lili rasa..
Bila Allah datangkan sakit,
Dia bukan sekadar menguji tapi sedang menyalurkan
Suntikan semangat..
Terus thabat ye lili !!
Terima kasih cik aina kerana sudi menghadiahkan lili kata-kata smangat..

Sahabat2 ku pesan…..
Lili…..jgn putus asa
sungguhya rahmat Allah brsama dgn mrk yg xbrputus asa..
Jangan sedih2….
As kate ….as doakan lili cepat sihat ye…aminn
Kak aisyah  cakap :ni ujian utk lili..
Lili….kena tabah!
Janji Allah pasti…jd nantikanlah hikmah disebaliknya..
Afifah pun bg  smangat kat lili yg lmah ni: Allah sayangkan lili..
Allah nk bagi pahala sabar kat lili..
jangan lupa tu…!!
Seorang lg sahabat misteri lili kate yg lili beruntung..
Lili harap keuntungan tu lili peroleh dunia akhirat..
insyaAllah~
ramai yang kate lili ni nampak happy je xsangka rupa-rupanya ade sakit..ku cuba sedaya upaya menguatkan semangat dgn berkata pd mereka~
xkanlah selama-lamanya lili nk bersedih n
 nk terputusnya rahmat Allah tu..
mereka tersenyum..
dari raut wajah mereka
terselit rasa simpati ..
lili cakap dekat
sahabat2 yang lili sayang tu..
“Allah xkan membebani
kita melainkan dengan kemampuan kita sendiri..”
mereka senyap..
mungkin sedang berfikir betapa ayat2
suci Allah tu sentiase memberi kesedaran kepada hambaNya
itulah mereka sahabat-sahabatku hadiah drMu..
mohon doa dr sahabat2 blog lili ni…doakan kesihatan lili…
Hrm….sirr min asrarillah~~
Selagi mampu tersenyum>>
Maka senyumlah..
Jangan bazirkan air matamu hanya kerana
sedikit sentuhan Dari penciptamu..