Monday, 23 January 2012

sayang sangat-sangat ^^,

Ahlan wasahlan 2012..

Tahun baru..

Azam baru..

Iman baru ^^,

Allahuakbar!!

Alhamdulillah masih diberi umo untuk terus menambah amal.
Rasanya lama juga tak menulis dalam blog ni.
Busy.busy.busy..
Huu~
Maklumlah minggu exam.

Alhamdulillah selesai exam. Sekarang ni sem break.
Bahagianya disamping keluarga tercinta..^^,
Ni lah masanya nak berkongsi cerita dengan mak sayang.
Hee~




Cerita macam-macam kat mak.
Tengah bercerita tu tiba-tiba mak cakap
“angah ni umo dah 20 lebih takde calon ke ? “
Nak jawab ape ye ??
Em..angah baru 21..lebih 1 je
Hehe..nakal-nakal

Mak kata carilah sorang..senang nanti dah habis belajar kahwin je..
……senyum je lah…
Em…
Kalau ada pun angah simpan dulu..
Lepas tu mak kate kalau ade yang masuk minang angah, mak terima je.
Hehe..seram juga ni.
Macam tu pulak ye..ngee
Takpe2 ade jodoh. insyaAllah.



Semakin meningkat usia semakin  banyak yang perlu kita fikir.
Sebagai hamba Allah yang normal rasa cinta tu memang tak lari dari
Fitrah kita.
Tapi kita kena bijak untuk mengurus agar ia tidak menjadi fitnah.

insyaAllah .

Kita kena bijak mengurus cinta-cinta yang ade supaya
Kita tidak lalai dengan tipu daya dunia ni.

Ya Allah ,
Engkau beri aku cinta maka bantulah aku untuk menguruskannya.
Ada 2 jenis cinta yang padanya ada syurga.
Sebenarnya ade banyak lagi tapi saya ambil 2.
Allahuakbar!



Cinta kepada Allah.
Hm..
Macam mana cinta ni agak-agaknye ?
Mesti ramai yang dah tau kn ?
Just refresh bersama-sama ye.
Cinta kepada Allah,,
Mengikut semua suruhan Allah.
Tinggalkan larangannya.
Betul tak ?

Macam kita cinta dekat seseorang.mesti kita ikut je ckp die kn ?
Ha…usah menafikan.ini reality bukan fantasi!
Begitulah kita dengan Allah.
Subhanallah ^^.



Seterusnnya cinta kerana Allah.
Haa..
Cinta ini berbeza dengan cinta yang pertama tu..
Nak tau kenapa ??
Sebab ini cinta sesame makhluk.
Contohnya cinta kita untuk mak ayah, sahabat-sahabat, dan yang lain-lain.
Em..tak lupa juga untuk cinta si halal (suami )

Allahuakbar!

Jika kita bercinta kerana Allah
insyaAllah cinta kita sampai ke syurga.
Indahkan bercinta kerana Allah.

Ketika bersama sahabat di kolej pun.
Bercerita mengenai cinta ini adalah sesuatu kebiasaan.
Sama ada cinta Allah mahupun sesame makhluk.
Maklumlah dah semakin besar^^,
Hehe..



Gembira hati saya mendapat sahabat-sahabat yang solehah.
Sahabat fillah!

Allahuakabar..

Rindunya pada mereka.
Teringat masa kami saling berkongsi cerita mengenai cinta
Masing-masing mengatakan nak dapat zauj soleh.
Belum ade yang kate nak bercouple..huhu
saya selalu mngingatkan mereka & diri saya
nk yang soleh kena jadi solehah solehah dulu tau.
hehe..suke sangat mereka

Hebat-hebat sahabat saya ni..
Sayang sangat-sangat.
Ya Allah tautkan hati-hati kami keranaMu.
Pernah sekali saya menangis depan sahabat saya..
Solehah sangat~
Macam-macam saya cerita kat die
Hm..sahabat saya kata “lili ni manja”
Malunya.^^,



subhanallah..
Saya sayang sahabat-sahabat saya kerana Allah.
Moga ukhwah kita hingga ke syurga.
insyaAllah.

wallahualam..

(^^,)