2:216

Saturday 7 July 2012

family day :)

bismillahirrahmanirrahim




Alhamdulillah
7.7.2012 iaitu hari sabtu semalam
ayah bawa kami pergi hari keluarga TM.
lama tak pergi jalan jalan dengan family
semestinya adik adik lelakiku yang paling gembira




hari keluarga kali diadakan di sunway lagoon
tapi yang kurang selesa di sini
terlalu ramai orang sehingga
tempat duduk pun tiada
sabar :)




pelbagai acara sukaneka diadakan
tapi saya tak berminat hanya
memerhati keadaan sekeliling
huhu
macam macam ragam manusia
pelancong pelancong  arab pun 
ada disini
mungkin membawa anak anak mereka


nabil
hm..gambar diatas ni adik bongsu saya
sampai je disini nabil ni la yang tak sabar
nak mandi..
huhu 


dato' n datin :)
yang ni mak ayah kesayangan saya
sempat lagi bergambar :)


kapten quack~

nabil n kapten dia


ni namanya kapten quack
si nabil ni nak bergambar dengan
kapten ni..
nabil kata : angah ni la kartun yang
ada dalam cerita kapten boleh tu
hee
teringin pulak si nabil ni..


taman haiwan

selesai adik adik saya mandi
kami pergi ke taman haiwan yang
ada dalam sunway ni juga
subhanallah
menarik!
sebelum ni pergi sunway saya tak 
sempat melawat taman ni
tapi kali ni saya pergi juga
taman ni je satu satunya
tempat yang saya suka untuk melwat
dalam sunway lagoon ni :)


burung enggang

penyu gergasi

tak ingat pulak nama ular ni ;)

burung unta

kasawari

pozing dengan replika gajah

ayah n nabil tengok ular sawa

ikan emas gergasi

khusyuknye
burung kakak tua

adik abg
em.. cukuplah dulu gambar gambar
yang saya upload
tidak dinafikan ada yang mengatakan
sunway lagoon ni tempat maksiat
sebab ini adalah tempat sosial

wanita wanita tidak menutup aurat
jadi pilihan sendiri sama ada kita  melihat 
atau menundukkan pandangan ketika disini
cuma pada saya melihat keindahan
ciptaan Allah lebih utama
jagalah pandangan :)
yang indah itu adalah tertutup

pandanglah sesuatu dari aspek positif
elakkan berpandangan negatif




em..
kalau nak tutup aurat dimana mana
pun boleh kan?
moga dipelihara setiap apa yang kita
lakukan
carilah redhaNya selama mana
masih diberi nafas
Allahu rabbi warabbukum

(^.^)





No comments:

Post a Comment